sunnuntai 30. tammikuuta 2011

Agitreenii ja vähän tokookin

Maanantain oli agissa Heinin radan kertausta. Ei mennyt niin loistavasti kuin lauantaina, mutta saatiin tiistaiksi puhtia aloittaa "tavoitteena täydellinen pujottelu suunnasta suuntaan ilman tukea". Aloitettiin 90 asteen kulmista lähettäminen ja alusta loppuun itsenäisesti eteneminen kuudella kepillä. Sujui paremmin niin, että koira joutui kiertämään ekan kepin eli lähetys ohjaaja keppien vasemmalla. Toiselta puolelta menee joka toinen kerta tokasta välistä... hmmm.

Maanantain oli myös ohjattua tokoa, luoksetulo meni kokonaisena liikkeenä nappiin, eteentulo saisi olla tiiviimpi. Nouto nyt on vaiheessa, eli luovuttamista ja pitotreeniä. Hyppy on ihan jees, mitä nyt hyppää herkästi vinoon ja väistää, kun tulen vierelle... Muuten ei olla taas jaksettu tokoilla. Keskiviikkona oltiin tanssimassa. Otettiin askelkuviota, jota Tesla oli viimeksi jo Lauran kanssa treenannut. Sitten viime kerrasta kertauksena käsistä tehdystä renkaas hyppelyä ja uutena kumarrusta. Kotiläksyksi opettaa läppäsee tassulla jotain kantta tai post it -lappua tmv. Kerran vähän treenattiin ja tassuttelu on Teslasta kivaa, tosin sen lätkiminen oli aika holtitonta :D

Sunnuntaina oli sitten odotetut ATT:n kisat Liedossa. Aamusti meinasi lähtö omasta säätämisestä johtuen venähtää, mutta yllättäen emme eksyneet matkalla ja olimme hyvissä ajoin ilmoittautumassa. Ensimmäisellä radalla Tesla oli ihan jäässä, mutta ei läheskään niin paha kuin syksyn koulutuksessa. Se viihtyi putkessa niin kauan, että varmaan käveli sen läpi ja sitten mietti jokaista kontaktia ja sitten tuli pari ihme kieltoakin matkalla, mutta tulos saatiin ja reilulla yliajalla maaliin. Olin varautunut katastrofiin, joten pieni epäröinti ja jumitus ei maata kaatanut. Ja Tesla yllätti olemalla toisella radalla oma iloinen itsensä ja vauhtiakin oli riittävästi! Ekalla radalla piti vähän miettiä vieraita esteitä, mutta palautu nopeasti eikä tilanne jäänyt päälle. Tehtiin mielestäni loistava vitonen. Alku oli ruma, kun koira oli ihan ylikierroksilla, repi hihoi ja karkasi mun hienosti suunnitellun niisto-alun, mutta takaaleikkaus A-esteellä pelasti. Kielto tuli yllättävässä paikassa, kun puomin jälkeen oli hyppy hyvässä linjassa, mutta ilmeisesti Tesla bongasi nurkassa istuvan ratatyöntekijän kontaktilta ja en ollut tarkkana, joten ehti suunnata kulkunsa kohti nurkkaa hypyn sijaan. Samalla sekunnilla, kun huomasin koiran harhautuvan ja kutsuin niin palasi välittömästi kuulolle ja kyseli häntä heiluen minne matka jatkuu. Parin hypyn kautta tehtiin ehkä parhaat kepit ikinä ja päästiin maalin alittamalla hairahduksesta huolimatta ihanneaika reippaasti!

Kolmas rata oli hyppäri ja sille ei ollut odotuksia. Olin suunnitellut valsseja enkä tainnut ehtiä yhteenkään mukaan kunnolla, kaarrokset olivat luokkaa valtavat... Ohjaaminen ei ollut kaunista, mutta koira teki. Kepeiltä tuli yllättäen vitonen. Veikkaan, että vauhtia oli enemmän kuin kokemusta, joten Tesla liukui tokasta välistä ohitse vahingossa. Toinen vitonen tuli kiellosta, kun muurin jälkeen ei jatkanutkaan pituudelle vaan meinasi taas käydä tervehtimässä ratahenkilöä :D Aikaa kului kaikkeen säätöön ja laajoihin kurveihin. Hyppäreihin pitää hioa ohjaustekniikkaa ja paljon!

Kisakuume kasvoi! Helpottavinta ja parasta oli huomata, että meidän agi ei ole sidonnaista omaan halliin. Minne seuraavaksi? Apua kisakalenteri on tyhjä ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti